Jom ketahui rahsia orang yang G***L

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia....

Lamanya tak berkongsi something yang aku rasa sangat menarik. Hmm, untuk entry kali ni aku nak kongsi dengan semua orang tentang RAHSIA. Ha, rahsia apakah??? hehee... Rahsia yang membuat ramai orang menghadapi kegagalan dalam kehidupan mereka. Tak kisah dalam urusan kerja atau apa jua urusan. Kadang-kadang tu kesian dan nak gelak sampai air mata jatuh berjurai-jurai pon ada. TETAPI tak sampai hati ni nak gelak orang lain SEBAB aku pernah ada dalam golongan tersebut. JUST aku ni cepat tersedar dari tidur yang ntah apa-apa . ALHAmdulilah, aku bertemu dengan insan-insan yang bawa aku kembali ke JALAN YANG BENAR.. hahaha... #AYAT KALAH PENGARAH URUSAN dah keluar.

Baik-baik,
aku tahu aku dah mula nak start mengarut ! Stop... stop... stoppp.. Now we go "Rahsia Orang Yang Gagal" . Even korang semua dah tahu pun aku nak share jugak ! Sebab aku nak ingatkan diri aku sendiri agar tidak kembali ke tidur ntah ke mana tuh. Aku dah tak nak kembali ke tidur yang tak ada mimpi best tuh la.. So, the best way is berkongsi dengan orang lain dan dalam masa sama kita mengingati diri kita sendiri.

RAHSIA ORANG YANG GAGAL 

Antara sikap yang aku miliki dulu:

  • Tak percaya pada kemampuan diri sendiri      
  • Cepat Jemu  bila melakukan sesuatu   
  • Banyak buat penanguhan
  • Tidak ada komitmen yang tinggi dan serius 
Antara sikap yang aku tak miliki..  ALHAMDULILAH ... hehhe :     
  • Suka dengar cakap orang
  • Pasif
  • Tidak sanggup berkorban
  • Cepat mengaku kalah          
  • Hidup atas pandangan orang lain
  • Enggan belajar dari yang PAKAR
  • Selalu berkata "SUSAHLAH"... "TAK PANDAI LA"... "LAMBAT SUDAH"
  • Kurang Usaha
  • Seribu alasaan 
  • Cepat merasa selesa dengan apa yang di miliki
  • Hanya merancang dan berfikir

See... terlampau banyak rahsia si GAGAL ni... Andai anda merasai sikap yang dinyatakan tadi ada dalam diri anda, cepat-cepatlah pergi jumpa DOKTOR atau BOMOH untuk ambil ubat. TETAPI ketahuilah ubat untuk sikap tersebut hanya ada pada kita. Kita yang boleh ubah segala sikap yang ada dalam diri kita. Orang lain hanya mampu melihat dan menasihatkan diri kita . 

lets go .. !!!






No comments:

Post a Comment

kalau sudi tinggalkan komen anda.. terima kasih :)

Copyright@ Segalanya hak milik kentang kecik ...omey...omey